ادارهی برنامه ریزی ونظارت و ارزیابی فرهنگی اجتماعی
از وظایف هر مجموعه ای شناخت وضعیت موجود، آگاهی از میزان تحقق رسالت ها و اهداف معین شده فرادستی و ارزیابی حرکت آن ها در مسیر راهبردها و برنامه های تعریف شده برای رسیدن به اهداف است. ارتقا کارآمدی سیستم و رصد فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف خود برای حرکت به سمت تعالی از ضرورت های وجود نظارت بر عملکرد و ارزیابی هر سازمانی است که در راستای تحقق اهداف کلان فرهنگی، لزوم وجود ادارهی اجتماعی و ارزیابی فعالیت های فرهنگی واجتماعی را نمایان می سازد. از جمله مهمترین وظایف این اداره رصد فعالیتهای عمومی- فرهنگی در سطح دانشگاه است و با ارزیابی این اداره میتوان جایگاه دانشگاه را در ارتباط با تدابیر کلی برنامه راهبردی واقعبینانه ترسیم کرد. بازاندیشی راهبرد فرهنگی- اجتماعی سالیانهی دانشگاه یکی از کارکردهای مؤثر این اداره است که به یمن بهرهمندی از اتاق فکر و حضور استادان مشاور در دانشگاه امید است که سال آینده همانند سالهای گذشته، دانشگاه اصفهان بتواند جایگاه برگزیدهی خود را در میان دانشگاههای سراسر کشور به عنوان دانشگاه مادر حفظ نماید.
این اداره فعالیت خود را به طور رسمی از مهرماه سال 1391 آغاز نموده و متشکل از واحدهای ذیل میباشد:
*واحد آسیب شناسی اجتماعی
*واحد نظارت و ارزیابی
واحد برنامه ریزی
*واحد مطالعات فرهنگی
مدیر اداره برنامه ریزی و نظارت و ارزیابی فرهنگی اجتماعی